Vor Frelsers Kirke - Korsløkke Sogn

GudstjenesterKonfirmationBørn og ungeAktiviteter
EftermiddagsklubStudiekredseKoncerterKirkens historieKirkens inventar
KirkekontoretMenighedsrådetKirkens ansatteFind vej til kirkenFacebook

Smukt dækkede borde til kirkefrokostJulemødeKirkens orgel

Kirkens aktiviteter

Pris for kaffe & kage ved sogneaftener: 25 kr.

Pris for deltagelse i spisning ved aftenandagter (inkl. 1 vand/øl/glas vin): 50 kr.

En eftermiddag om de musikalske Fynboer

Torsdag den 25. april, kl. 14.00 – 16.00

FEM FYNBOER

Carl Nielsen, Sigfred Pedersen og Franz Syberg. Hvad har de med hinanden at gøre.

Det vil den fjerde fynbo, Jane Laut, give nogle bud på i løbet af eftermiddagen. Første del foregår i kirken. Her sidder Jane Laut på orgelbænken og spiller fortrinsvis værker af fynske organister. Så træder den femte fynbo til. Det er kirkens egen organist, Lars Kristian Hansen, som har medbragt sin tuba.

Anden del foregår i sognelokalerne. Her veksler fortælling, 4-hændigt, lydoptagelser, blandt andet med den syngende maler, som selv kendte Sigfred fra Harndrup. Nu har Lars udskiftet tubaen med sin guitar, mens Jane tager sig af flygelet, når der skal synges viser og en forårssang. Der er lagt op til en eftermiddag med variationer. Ind imellem drikker vi kaffe.

Udflugt med egne biler

Lørdag den 25. maj, kl. 9.00

Lørdag den 25. maj mødes vi kl. 9.00 på kirkens parkeringsplads, hvorfra vi kører en tur til Sydfyn, bl.a. Brahetrolleborg, Fåborg og Svanninge Bakker, hvor der spises frokost. Vi regner med at være tilbage ved kirken omkring kl. 16.00Nærmere oplysning om turens indhold meddeles senere på Facebook og hjemmeside.

Deltagerne skal selv medbringe frokost, men kirken giver 1 øl eller vand. Man skal ved tilmelding til kirkekontoret på tlf. 66 11 92 30 senest en uge før meddele om man ønsker vand eller øl. Ligeledes om man kan give eller har brug for kørelejlighed.

Galleri Gaiche

Kunst i kirken

Vi vil frem over i foyeren til Vor Frelsers Kirke have en skiftende udstilling af malerier for en tidsbegrænset periode. Forskellige kunstnere eller kunstgrupper vil blive indbudt til at udstille deres kunst til glæde for besøgende i kirken, men alle er velkommen til at kigge ind og beskue de flotte billeder.

Den første kunstner der udstiller i tidsrummet den 1. april til den 30. juni, er Vibeke Madsen der er ejer af Galleri Gaiche. Vi har bedt Vibeke om at fortælle lidt om sig selv og hendes kunst. Vibeke fortæller: Glæden ved den kreative proces som sættes i gang, er drivkraften for mig. Jeg arbejder intuitivt på lærredet – motiverne dukker op undervejs. Mine billeder er ofte farverige – figurative – med plads til finurlig fantasi – gerne med et strejf af humor. Og så har jeg noget med fugle.

Vibeke Madsen har en hjemmeside Galleri Gaiche. Den er altid opdateret.

Der er fernisering af udstillingen efter højmessen på 2. påskedag, den 1. april, hvor menighedsrådet byder på et lille glas og kransekage. Ferniseringen lukker kl. 13.00.

Efterfølgende kan udstillingen besøges i kirkens åbningstid, samt i forbindelse med kirkens aktiviteter og arrangementer.

ÅBEN KIRKE

Mød en fra menighedsrådet Har du lyst til at møde et menighedsrådsmedlem? Det kunne være fordi du gerne ville vide noget om hvad man egentligt laver i et menighedsråd. Eller du har måske et forslag til et eller andet. Så har du mulighed for at møde en fra menighedsrådet hver onsdag fra kl. 10 til 12 i forbindelse med ”Åben Kirke”. ”Åben Kirke” er et arrangement, hvor du bare kan møde op, hvis du har lyst til at møde andre, - vide noget om kirkens historie eller høre noget om hvad der foregår i kirken, ud over de kirkelige handlinger. Eller blot mødes med andre og få en hyggelig snak. Det kunne også være du havde lyst til at tænde et lys i kirken og sidde lidt for dig selv. Uanset hvorfor du kommer, så er du velkommen. Der er altid kaffe på kanden.

STRIKKECAFÉ

Den 7. september startede ”Strikkecaféen” i Vor Frelsers Kirke. Der var en del damer fremmødt og de mødes i sognelokale 2 hver torsdag kl. 10-12. Som start er man begyndt at strikke dåbsklude. Man er i øvrigt velkommen til at tage sit eget strikketøj med. Har du lyst til at være med? Om du er øvet eller nybegynder er uden betydning. Vi hjælper og inspirerer hinanden til en hyggelig formiddag. Arrangementet er gratis og kræver ikke tilmelding. Alle er velkommen. Menighedsrådet har sørget for kaffe og brød.

Kontaktperson: Gitte Martinsen 27 28 14 22

Tilbage til forsiden